Monday, October 4, 2010

forum


what mean of forum?
this form wiki - An Internet forum, or message board, is an online discussion site where people can hold conversations in the form of posted messages

but for me - itu medan.. medan pertemuan dialam maya..

sape suke beforum??
people who looking for any interest.

but for me - sesape yg xde keje..hahaha

why i love forum.. a time ago..

before this, aku xpenah rapat ngn sesape, xpenah ade bff ape lagi kawan lain slain dari kawan skolah, kawan poli, kawan opis..
aku buknnye jenis kuar umah xtentu hala..
abih kt skolah / keje, smpai situlah kawan ngn dorg..
aku lagi suke abihkan mase tebongkang depan tv atau tido sesuke atiku..heheheh

tapi lepas aku menceburkan diri dalam forum, iaitu 2006 - 2007, aku dapat byk kawan2 yg best...
ape yg bestnye, org xnmpk kite.. tapi kite rase seronok cuz org berkawan ngn kite tanpe melihat paras rupe..

memule tu join forum, pasal boring kt opis, xtaw nk buat ape.. hehe
bukan xde keje, tapi nk melarikan diri dari kesibukan bekerje jap smbl membace gosip..

ntah camne, aku bleh masuk amnet dalam byk2 forum kt mesia ni..
memule tu seronok sgt bace gosip..
smpai lah dah boring bace gosip, aku bralih plak dan mengenali sedikit kengkawan forum..
smpai la 1 ketike, gathering bowling dianjurkan..
n i was excited to join..
this my first time hokeh jumpe org luar...
n memori tu memang best cuz tetibe i have a lot of frenz which xtaw mane dtg..
time tu aku dah kenal joker, tepung, kak fabs, kak isis,kak red, maman n ramai lagi..
even jeno, die xde kt situ.. tapi die byk bg info pasal gathering tu. thanks to him..

dalam sekelip mate aku jadi glemer jap.. hehe
xde la glemer mane, tapi ramailah kengkawan yg ajak lepak, which is aku xpenah lepak ngn kengkawan yg aku xrapat..
time tu dah kenal sorg due geng2 futsal..
pastu dorg ajak tgk dorg men futsal, ntah ler sape yg ajak..
xhingt dah..
n first time jumpe, bramah mesre ngn bg marlb, spider, aceh, bg matt, yg mane aku xberkesempatan nk tegur / dorg xde time gathering tu... jiang xingt plak die dah wujud ke x time tu.. kekeke
ngn dorg ni ler, aku join smpailah ex bf aku time tu memang jeles gile la..
asik2 kawan forum, smpai die tuduh aku byk lebihkan dorg.. hoh..
lepas tu barulah kenal Jm, kak honeydew, kak pj, kak ema, aishah... aka geng astro..hehe
lepak ngn dorg best.. wlupun aku ni paling kecik skali, tapi pasal dorg ni gile2, xdelah rase beza sangat..
kene buli tu beselah.. heheh

hah, baru tringt, cmmane boleh rapat ngn aceh senget tu..
ex gf die la, asik duk ngadu pasal die.
end of day, aku lak rapat ngn aceh, tapi die xdelah sperti yg digambarkan..
lepas tu jumpe denoso plak.. best.. siap jadi perapit instant die lagi.. hehe
lagi sape erk, abg pian ngn abg serbis 1st.. selalu merapu ngn dorg ni..

tapi ekceli,bukan kawan dalam kl je aku rapat, ramai lagi luar kl aku kenal..
best sangat dapat kenal dorang ni..
dan bile berksempatan turun ke jb jumpe ila pancake ngn zie sedozen, best gile..
1st time rase aku ramai kawan..huhu..

n sorg lagi best fren yg aku still xberkesempatan nk jumpe, kerul kek lapis, tapi aku da jumpe wakil die..
adik die aka anak ikan aku..hahahah
ni la 3 org geng aku yg paling best.. maybe sebaye kot. tapi kerul xsebaye.. hoh. xpelah die best...

smpai 1 mase, amnet dilande musibah, dan kami yg xseberape ni telah di campak, di buang, di blacklist..
xtaw pe dose kami, tapi xpelah..
dah org xmo, xkn kite nk terhegeh2 lagikan??
so byk la kengkawan forum bukak rumah baru, aku n the geng menyelit aje mane yg boleh.. hehe
n time ni tambah geng baru lagi..
ngn maman, sis dona, sis aida n the geng..
n tambah lagi, geng gotah..
time ni memang seronok, sume gile2, tapi hepi.

me n geng still menyelit dimane2..
i like them so much.. younger, hepi, crazy juz like me..

baru notis, aku ni ramai geng gak rupenye.. tapi xdela rase nk berpuak.. huhu

for my age i prefer frenz same age with me..
tapi klu yg len2, aku prefer laki.
xtaw nape.
mungkin dah terbiase hidup ngn laki2 kt umah..

now, bile umr dah meningkat, bile join new forum, dimane kengkawan lame xramai, especially, me n the geng cume tinggal aku n zie..
trase keboringan tu..
xsame macam dulu2..
kepuasan tu xsame mcm dulu..
dimane kami berebut2 nk posting, ot pun ot.. janji posting meningkat..
dan macam2 keje gile kitorg buat..hehe.. seronok sgt..
time tu lak keje memang kelaut..
malam baru terhegeh nk buat..hahah

tapi skang, rumah baru..
suasana baru...
kekadang trase sepi..
kekadang terase disisihkan..
kekadang trase dorg ni berpuak2...
sometimes hepi jugak dgn gelagat dorg...

maybe cume perasaan aku.. tapi aku bosan... tetap xsame mcm dulu..

anyway thanks kepade kengkawan blogger, since aku membace blog kalian la, aku pun mule menulih, xberenti.. n Insyaallah, it be forever in my heart..

p/s: miss all the sweet time..

5 comments:

z.a.i.n.u.r said...

Sapa Jeno tu? Mesti dia hensem kan... takpe Rina Budiyanti, kalau boring kat forum baru tegur-tegur lah mana yang ada

Lagipun abang2 Heroes kat sana kan ada. Hahahaha!

rina is pink is sugitani said...

huh.. perasantul...

weh.. amek kuih raye cepat...

abg2 heroes sapo?

z.a.i.n.u.r said...

Abang-abang Heroes tu yang nick kaler biru tu la.
Moderator :-)

Alaaaa, lupa la plak nak ambik haritu

rina is pink is sugitani said...

poyo la jeno.. wahahahaa

da daten x?

MaszLaVista said...

i love u too...aku langsung dh bersara dr berforum..hehe!