Thursday, April 9, 2009

perasaan korang pabila


melihat sebuah keluarga yg bahagia berantakan kerna si lelaki / perempuan jatuh cinta pade yg lain setelah beberape tahun mendirikan rumahtangge?
ya, diakui perasaan kasih sayang, cinta itu xboleh dipakse, ia datang dengan tibe2...
sesaat diambil untuk jatuh cinta, seminit diambil untuk mengenali, selame2nye diambil untuk membenci org yg penah dikasihi..
tidakkah die memikirkan perasaan org yg ditinggalkan?
tidakah die membiarkan sisetia menjeruk rase dgn ape yg berlaku?
tidakkah ia memikirkan kenagan pahit manis yg pernah dilalui?
tidakkah ia merugikan?

bagaimane plak dgn anak2?
tidakkah anak2 menjadi mangse?

aku anak yg hasil dari keluarge yg berantakan..
tapi kerna aku punye kekuatan semangat yg dimiliki org len, aku berusahe menjadi orang..
brusahe menjadi good gurl...
dan aku melihat itu sedari kecil...

tapi untuk anak yg xpenah melihat ibu bapenye bekelahi, bagaimane?
tidakkah ia menyekse anak itu?

7 comments:

Aidahs said...

I use to see my parents quarrel and it wasn't pretty.. but you are right.. selalunya kita akan lebih kuat pabila kita jarang mendapat bahagia...

Mimy Hamid said...

stp pasangan ada pasnag surut..gaduh sure ada...rina bilas sesuatu terjadi..kita akan strong...u go girl

Madam Hassan said...

pink.. pengalaman mendewasakan kita ...
apa yg pnting kita kna kuat utk hadapi smua ni utk hari2 mendatang

rina is pink is sugitani said...

kak joy - kite same je kan...

mimy - ini prasaan sy bile tgk sekeliling...segelintir mereke yg tidak menghargai ape yg mereke ade skang..

rina is pink is sugitani said...

byk konye madam hassan..maklang weh.....yeah..aku kuat untuk org len ni

Madam Hassan said...

pink... aku bru wat balik blog aku.. tp xgmpak cam blog ko.. saje je mengada2 wat blog bila org lain ada...
pink, at least smpai skrg ko dpt rasa kasih syg bapak ko.. aku ni? cuma smpat 5 thun je tau,... sdih tau tgok org lain ada bapak.. aku xde bapak

rina is pink is sugitani said...

blog aku manede gempak...bese2 je la...
ye ye..aku syg bapak aku..
aku cume xsuke bile ade org nk runtuhkan rumahtangge yg dorg buat..
bahaye siot sebut name..
nk beskandal sgt 1 opis..
xmalu ke dgn staff len