Monday, June 22, 2009

pesta makan2

as i wrote before, 2 minggu berturut, pesta makan kt umah nenek aku..
so seperti yg dirancangkan wlupun terdapat halangan kecil iaitu atuk aku masuk spital, tapi discharge sebelum ari sabtu, so plan yg da dirancang, buatlah jugak as last meeting iaitu time nenek wt kenduri ntuk pose..hihih
tapi kali ni meriah skit cuz de la org luar yg dijemput iaitu bakal mertue iwan dan sedare nenek yg terdekat..
wlupun wt kecil2an je, xmemasak byk, tapi kepenatan die, letih beb...
menu pun cam2 gak, de nasik lemak sambal sotong, pulut kuning ngn rendang ayam, laksa mak gf iwan wat, angah aku wat coleslow ngn tauhu sumbt, ibu lagi wt...

seawal sabtu da bz membeli barang, ke pasar borong selayang, nsk selayang, giant batu caves..penat taw...
pagi2 ok aku bgn, wlupun tido kul 3 pg..
huh,letih sehhh..
pastu basuh ayam tgh2 panas kt umah nenek, xde tmpt redup...
balik umah, tggu ibu siap masak, makan..tido jap..
bgn gi jogging..
pastu gi beli arang ngn keledek, pastu gi koke jamban..wahahahah
so kt bwh ni lah gamba yg xseberape untuk tatapan korg..

bukti aku brade di pasar borong selayang..hihi..penuh 1 troli tu smpai xmuat

muke penat mengeluarkan sen..kikiki

time ni pakngah tgh bace doa, siap sebut name aku penuh...nenek bleh tercengang lak...xtaw name cucu die yg unik ni..hihih


ruangan membakar segale yg boleh dibakar..hihih



ibu ngn iwan

atuk yg kurang sihat...

makanan yg dihidang selain dari ayam

kanak2 budut yg penat berpesta, kepenatan smpai tertido,org tue pun de...kikiki


lege sangat bile tgk sebaldi ayam tu abih, atleast xde pembaziran...
cume terkilan la, ade yg xde...
siap jemput bagai, tapi xsudi jugak nk join famili kitorg ni..
ye la, kitorg ni xkaye cm org lenkan, mane sudi nk join famili sendiri..

tapi kepuasan yg dapat, seronok bile dorg2 ni sume bekejesame as famili..
tu yg best famili nenek aku, wlupun xde yg meletup2, keje best2, sume sedar diri, bersatu ati bile de pape..
xcam nenek2 sedare aku yg len, adik bradik pun berantakan..
cucu2 xsekepale..

cite2 org tue2 kt umah nenek ni xabih2 lagi pasal kawen..
angah siap doa murah rezeki dan cepat dpt jodoh..hihih.
xtahan nk gelak time bace doa..

n the best part, iwan bwk famili gf die..
abih die kene usik, ila nk masuk merisik die, siap suh iwan masuk bilik, mekap2, tggu dorg nk sarung cincin..wahahaha

dan pesta makan tu xberhenti kt situ je, budak yg jual kuih tu pun tersenyum riang bile sume kuih yg die bwk kt umah nenek aku abih terjual..
memang famili nenek aku ni dikenali dgn famili mewah makan...

2 comments:

Khaisya said...

bukti troli tu x ckup lagi..eleh2 ntah mak ko yg sorg2 g pasar..hahah..weh..sori la aku xdpt dtg...muahahahahah..terliur aku tgk pulut kuning tu...

rina is pink is sugitani said...

iye la..nmpk xbeg bulu2 tu...xkn mak aku nk pakai beg bulu2 kot..hihih