Sunday, January 24, 2010

aha!!!!

now nak cite bende lain lak...
bile dipromote keje ke department lain, gaji pun da lain, ok??
seketulllllllll... ai likeeeee

cume hasilnye kureng la.....
cause no more ot, pastu monthly meamng potong byk...
dalam mase same kene shopping baju keje byk2...
baju lame xmuat somemore old dated fashion...heheheh
so untuk 3 bulan ni, memang kurenglah...
asik xcukup je..hihih


lagi, aku da rase ape yg an rase bile da gaji cmni....hahahaha
wlupun dulu lebih, tapi epf xbyk potong..
tapi skang epf byk, so best ler..
bleh la 2 tahun lagi aku beli umah..hiihih
da 4 tahun nk masuk 5 tahun pe hasil aku???
so aku nk target before 30 i have my own house...
agak2 dapat x umah cmni??hihihih
korang ingatkan aku ye klu aku lupe..hihihihh


cite pasal umah, maybe u oll de ingat lagi perihal umah aku nk dirobohkan eleh tuk sedare aku...
stakat ni lum lagi, tapi bini die aka singe betine i rambut merah tu da menyound nenek aku..
sile jgn parking kete depan rumah aku tu cuz itu tanah die...
sungguh xmalu ngaku itu tanah die, itu tanah nek moyang kitorg, tanah laki die, bukan tanah die..
ish, klu la famili kitorg jahat, nk je pggl bomoh...
org kaye yg sungguh xsedar diri...
ape xcukup ke lagi tanah, umah sewe yg die ade...
dulu waktu die pagarkan kawasan umah die, pakcik aku tye gak, nape nak pagar2, padahal sekeliling sume sedare...
die cakap ntuk keselamatan, n now, kawasan yg die pagar tu nk buat rumah sewe, wtf????

klu rumah sewe tu bukn ntuk org luar ke??
ni la erk, tande kiamat2 kecil, org kaye yg tamak...
harta xpenah cukup..
sedare kt indon bukn men lagi dorg tolong, yg kat sini disekse..
yelah, tolong sedare sane dapat name, di jaje sane sini...
sedare sini, pe dapat..
klu wat kenduri pun gune duit umno..
keparat sangat...hoh..
so kepade kengkawan yg kaye raye kt sane tu, bile kaye jgn la lupe diri erk...
jgn lupe famili, jgn lupe sedare, jgn lupe kengkawan yg susah senang ngn kite...
as i said before, aku mengalah bukn beerti aku kalah..
die ade power, ade duit, sedangkan aku semut yg baru naik anak tangge yg pertame, hope one day aku yg dapat conquer tanah tu...


now back to financial story, skang ni kene wat plan tul2 ntuk financial...
cepat la utang kt court maut tu abih...
tggl bape bulan pun, tapi boring tul klu lmbt baya, sibuk call..
bohsan aku..
lagi, utang kete as usual n my phone bill..
now da jimat, aku jarang pakai phone..
lagipun xde bf, lagi la...hahahaha
broadband nak terminate tapi nk setelkan outstanding bil lu, pastu xde da..
ade notebook baru baru amek..hehehe
pastu xde da utang aku, cume utang kt api indon cuz da janji nk belikan die moto....
adeh, nape la time ni macam2 nak beli???
bile la nk brakhir...???
thanks a lot to kak linda as my financial advisor... luv u!!!

p/s: x sabar tggu bonus this time...hihhihih

No comments: