Thursday, March 26, 2009

bile gaji

arini bgn terawal sikit cuz semangat nk tgk bape sen duit aku ntuk bulan ni...
so this my face in the monen,
tapi before 0900hrs, i'm like this..

hoh...
abih da utang2 untuk buln ni..buln depan xtaw lg mende..
adeh..
nangih ar cmni.
nasib my turn kutu..
boleh la wat bekap..
sile la berjimat cermat ye rina...
hope korg jgn ikut aku..

payslip pun xdpt lg ni...
so jumlah dlm tu cume lakaran yg menarik untuk ditonton, tapi xmenarik untuk dipegang..
p/s: lambtnye 26hb next month..eh, sempt ke nk tggu..huhuhuh

10 comments:

KAK RAINBOW said...

hi....rina

KTS said...

kuang kuang kuang...

ape motip ko ni??

aku tau... ko nak blanja aku kan...
hehehehehe... marila sama2 kita makan duit kutu tu...


cehhhhh... aku gaji pun tak dpt lg, ko dah tanya gaji bulan depan...

sabar wweeeeeyyyhhh

rina is pink is sugitani said...

nurul - hello

kts - skati aku ler nk tye gaji next month..wahahhahaha..boleh2..ko nk kutu varvi ke kutu hanjen ke kutu org??larikkkkkkkkkkkkkk

z.a.i.n.u.r said...

Cepatnya dah habis? Sama lah kita
Hahahahaha!
Aku telah menjadi mangsa penipuan Celcom & Astro

Mimy Hamid said...

kah kah..lawak la entry rina tu...tp mmg fact pn...dpt gaji muka berseri...tang x tahan nk bayor utang kiri kanan...tinggal balance br rasa cam tensi gia babs...eheheh..

rina is pink is sugitani said...

jeno - wahahahaah..nasib kita serupa.tapi xsama..wahahaha

mimy - tul2 tu...payslip angka yg sedap dilihat, tp tgk the real akaun..nangih...huwaaa

Khaisya said...

aku ni lum gaji lagi..dh gaji nanti kering kontang balik lah...hampeh je

rina is pink is sugitani said...

same je..ari gaji ke xari gaJI..tetap ciput dan licin...bile la erk gaji aku nk de balance

as-sahar said...

bila eik gaji nak berbalance - sbnarnyer ada org alim penah bg satu amalan kt saya..saya share sikit bley?...dia nasihat saya mcm ni lebih kurang...-"Sahar..Allah tu sifatnya Maha Kaya..apa maksud kaya yg sbenanr ialah..Dia memberi kita hajat tnpa berhajat pda siapa yg dia memberi (err lebih kurang ar eik ayat ni.harap faham)...dan Allah tak berhajat walau sebesar zarah pun pd makhluk2nya..semua makhluk termasuk kita yg berhajat pd Allah..sbnrye Allah boley bg kita makan,minum,duit,hidup tanpa kita bergerak seinci pun." (ini ada bukti..penah tgk Geographic punya rncangan tak..psl satu ekor ikan laut dalam ni..dia cuma duduk jer bwah laut tu..makanan dtg kt dia depan2 mulut jerk). "Kita bekerja sbb itu adalah fitrah dunia ni.. 'darul asbab'..jadi..dalam asbab tu Allah nak tgk apa kebaikan yang kita buat.." - jadi dia selalu nasihatkan saya..suka memberi, bersedekah dan sebagainyer dari apa yang Allah bg kt kita..nampak mcm berkurang..tp sbnrnyer kita akan dpt lebih dari apa yg kita bagi tu..jadi..alhamdullilah..saya ada amalkan skit2..dan syukur juga..rezeki yang dpt balik tu bukan lah banyak..tp mencukupi..kita bagi org duit..Allah cukup kan kita dgn duit...kita bg org makan..Allah cukupkan kita dgn makan..tak bnyak..tak mewah..tp mencukupi..asal kita belajar hidup bersderhana..

rina is pink is sugitani said...

trimekasih As untuk nasihat yg baik...sy bersetuju ngn awak, wlupun xpenah cukup time gaji, tp smpai ke akhir bulan, sy xmati pun xmkn sedap2..hihhi
sy bersyukur dgn ape yg dpt, yg telah diberikan..
Alhamdullillah..smpai keujung bulan saye masih bertahan..
itu tandenya Allah Maha Besarkan?