Wednesday, September 24, 2008

charity visit to RACTAR

sori semalam xsempat nak menjawab persoalan korang..
event ni organise by Sport Committee..
ekceli kitorang nk buat kecik2 je bende ni, tapi bile management da masuk campo, cam2 issue la kuar..
bese la, convex kan de HACCP, so xbleh bwk kuar food, memang gado gile2..
dorang yg urus la...
aku x eran da..
sume nk lepas tangan..
nak wat keje baik pun payahkan..
so semalam, lepas committee2 lain berhempas pulas, aku sibuk layan korg kt blog..heheh
berjaya gak dorang menyettlekan bende tu sume..

kul 4 suku kitorg sume bergerak, ikut highway baru nk ke kesas..
so smpai kat subang dlm kul 5..
jalan jem gak, tapi jalan la, xde stop2..

kitorg disambut encik zul, die incharge untuk rumah ni..
dalam ni de 43 org budak2 perempuan..
yg specialnye sini dorg de 2 bahagian, satu dak skolah, satu lagi dak2 jahitan..
yang budak2 skolah ni sume masih de keluarga, tapi keluarga xmampu, so RACTAR amek dorang cam anak angkat la.
situ cm hostel pun de gak, pasal raye dorang ni sume balik kampung..
tapi semalam de 2 orang budak kecik lagi, 2 & 3 tahun kot, mak dorang antar dorang kt situ, tapi terus xde berita mak die..bapak lak penagih..
ape la erk, nape mak dorg wat dorang cmtu..
cian gile..
kecik2 da kene anta umah anak yatim..
comel je budak tu, bile kitorg amek gamba, terus die wat peace..cute kan?

tu la bile nk di ingat, aku susah, de lagi yg susah dari aku..
aku xcukup kasih syg, de lagi org xcukup kasih syg...

so sesape yg de kelebihan tu, bleh la anta barang2 mandi, makanan kat dorang ni..
xrugi sedekah, amalan mulia...

nanti ler aku tepek gambo..

No comments: