Friday, September 19, 2008

sape nk tgk kuih raye yg aku da buat

hihihi
ni ar die kuih raye aku da wat..
banyak gak, tp yg peberet aku de due tige je so simpan la dlm bilik..
yg lain tolong ibu bancuh je, uli, bakar, pastu ibu simpan lak...
yg aku suke biskut senyum...
korg mesti senyum je kan bace ni..kiikkiki
biskut ni campuran adunan tepung ngn kismis ngn buah halia, ala yg satu kotak tu..
yg best kuih ni, jgn makan skang pas 2 3 bulan baru sedap..
klu aku setahun aku bleh simpan...hihihi
baru rase tau klu simpan lelame..
ni je gamba sempt akui snap sebelum aku sibuk bergelumang ngn kuih raye..kikikik

adunan untuk biskut senyum

cube teke sape bwh tudung saji aka sangai tu? aiman ngok..hihih

bahan2 yg digunakan...

biskut senyum dalam oven ufo

biskut senyum..yg sebelah tu biskut cekelat hentam sajala labu..hihih aku gune adunan ntuk biskut dahlia tu

my almond london..de lagi sebalang xcelup lagi ngn cekelat..

n the rest like biskut dahlie, biskut bulan badam biskut kana, mamacarrie(xtau cmno eje),semperit sume kt bilik ibu..
bahaye letak kt luar, asik kene tibai je nanti..
so this weekend, wat kuih goreng2 lak...
kuih gunting aka kuih batu ngn popia yg kecik2 tu tinggal..
pastu mase kemas umah lak..

penat siot wat kuih raye ni, tapi bebaloi la..last year aku abih bape ratus ntuk kuih raye, tahun ni jimat byk sgt..
alhamdullilah..

satu lagi aku ni nmpk je rock, kepale batu, tapi aku bleh wt kuih raye ngn masak lauk tau...
cume kek ngn kuih melayu je xtau wat..hihihi

No comments: