Sunday, December 28, 2008

ari rabu, 24/12/09

byk cite gak ari rabu tu..

seperti yg ku war2kan, halfday di ari itu, perjalananku dengan nouvo 125 yg ku tuka pinjam ngn iwan, sementara beliau menaiki wira sedanku 1.5 manual standart, xbrubah2 ape2 pun...
perjalananku kerumah zehan.
sebelum smpai ke rumah beliau, destinasi utama kami ialah tempat untuk mengisi perut yg kekosongan ini..
selepas menikmati ikan patin masak tempoyak, dan juge beberape ulas petai, kami menuju ke rumah zehan di pandan jaya dengan kenderaan masing2 dan menaiki tangge hingge ke tingkt 3 dan berulang alik sebyk 3 kali untuk mengangkut barang2 yg ingin dibawe ke rumah BARU beliau..

aku sempat singgah ke pasaraya berdekatan iaitu di desa pandan, untuk membeli sebotol air 1000 plus perisa lemon ngn 2 botol air mineral spritzer.
dan menuju kembali kerumah zehan iaitu di blok f7.
selepas itu aku, zehan dan mak beliau mengemas rumah beliau dengan kerjasama yg erat dan aku berasa seperti di bulan pose dimane tekakku asikla kekeringan..
lantai umah zehan yg licin dan berkilat selepas dimop..

bile mane siap saje mengemas, kami semua terbongkang didepan tv smbl mendengar celoteh mama zehan yg sgt la kelakar..
selepas itu masing2 meninggalkan aku sendirian, dan aku masih sempt melelapkan mate selame 5 ke 10 minit.
kemudian begerak ke sekolah cina apentah namo die yg terletak di sebelah skolah st gabriel..
skolah dude lameku.
kemudian aku dipakse oleh abg asset iaitu abg rashdan untuk bermain badminton dgn beliau, untuk tidak menghampekan perasaan beliau, aku dengan suar pendek dan selipar mj phosis ibu yg ku pinjam bermain la seperti org yg tidak penah jumpe gelanggang..hihihi
sambil itu kami menawarkan harga antaran untuk mase depan kami kelak..
selepas itu kami menonton sambil aku menjadi asst empire kepade abg rashdan..
aku kerap dimarahi kerna membuat kecoh di tepi gelanggang itu..
disamping itu menyokong pihak lawan kerna kebykan mereka rumah oreng, so aku sokong pasukan seblknye, rumah kunen kerna rumah ijau tidak masuk kefinal...poodah.
zul mengontrol perut beliaw yg naik sejak memegang tittle seorg bapak

raket zehan yg senget benget

tepat pukul 8 aku berangkat pulang, menuju kerumahku iaitu di gombak..
sementara menunggu iwan, aku masih sempt menjamah sesuap due meehun goreng yg dimasak ibuku..
dalam pukul 9 aku begerak, di pertengahan jalan aku merasekan aku tertinggalkn sesuatu, tp tidak dpt atiku mengesan, kemudian melihat msg kak lien baru aku tringat, dapor portable yg dijanjikan diriku tidak kubawe skali..
mengenangkan jalan yg sesak untuk ke gombak dan cakap org2 tue tidak elok untuk berpatah balik kerumah selepas keluar, make aku memanggil api indon untuk mengantar dapor itu kepadeku, sementare aku menuggu dlm kerete sambil menyumpah diriku sendiri dan beberape org.
selepas itu aku menjempt miza, dan akhirnye 10.30 kami smpai di tesco untuk membeli brg2 yg akan dibawe ke trip kami...
kemudian kami berpisah dimane mereke balik kerumah, dan aku dgn destinasiku ke taman dagang untuk berjumpe dengan kawan2 astrok....
melihat semua menjadi westerian malam itu, aku pun ingin menjadi seperti mereka, lalu aku pun mengorder sirloin steak.....
selepas astrok sane sini, dekat pukul 1, aku berangkat pulang kerumah zehan...
kat luar mengantuk,tp sampai dirumah itu, sukar pulak untuk melelapkan mate, dan setelah lame di buai angan2an, aku pun tertido..


p/s: bahase yg agak skema ni.gile panjang nk taip.ahahahah..tp aku lg bengang ngn notebookni...lembap...

1 comment:

MaszLaVista said...

smpai ati lepak kat tmn dagang x ajak aku sekali...dekat gile ngan umah weh..