Sunday, December 21, 2008

arini kan

bos pesan dr semlm smpai ke pagi aku kene stayback..
aku pun wt bodo je, lynkan la..
kang sok2 asik perli je klu x ikut die..
last2 kul 5 die suh blk..
huh, po lg cabut ler..
xtunggu da..haahahah

pastu kunun2 nk gi tgk wyg kt pavilion ngn denoso, zehan ngn erin..
bratur nk beli, 2 row dr depan screen..
huh gilo..
xkose aku..

last2 aku blk la rumah..
nk tggu pe lagi..
hajat ati nk lepak ngn an, tp die xmo duk umah lak..

so aku pun cabut blk la..tggu pe?
balik tu aku tgk sume sibuk ngn kenduri ntuk umah sebelah..
memule maleh nk masuk campo, ye la..
aku kan anti soSial..
mane nk campo ngn org ramai..hihihi
tp xsedap lak tgk bile atuk, nenek, makcik2, pakcik2 aku sume ade..
keleek membasuh pinggan, periuk bagai..

keledek sbg gadis paling ayu membasuh pinggan..eh ni time rest die..

so aku mulekan dgn makan, mengaco org, dan akhirnye menjadi penggoreng ayam yg berjaye....hihihi
tanpe arahan sesape, aku muke berkuase, mengongker kawasan ayam goreng..
smpai anak pakcik tuan umah pun kene dgr ckp aku..
dan masak merahnye kuah telah dikaco oleh aku...
dan diberi arahan oleh supervisor aku iaitu maksu...ikikiki.
selagi maksu xckp pape, memang ayam tu sume duk dlm kawah tu je...kekekeke

ekceli cian la..
da kul 7 lebih br nk start goreng ayam,pastu xde org lak tu nk tolong..
so sbg chef yg tidak bertauliah, aku pun membantu dgn segale tenage dan usahe...
dan dibantu oleh assistant2 aku yg xboleh diarapkan..
api indon je baik tupun aku rase ayam masuk kt perut die mau lapan ke sembilan ketul...keledek 7 je kwn2...ahahah
so aku xtaw la cmne erk,tp yg aku sure mestila sedapkan..
ye la,anak dare yg masak..
mak aku hampir teperanjat, nasib rambut beliau tidak menjadi spt david arumugam kerna begitu teperanjat dgn tuan puterinye memegang sudip..
ceh mak aku ni, pastu cite kt sume org aku xpenah wt keje umah...
goreng ayam pun xpenah..
malu la i...
ayam yg masih selamat diluar kawah...

ayam yg xselamat lagi..da masuk dlm kuali...

wlupun kabur, masih dpt melihat jejak aku memegang sudip..

aku menyoal siasat pencopet ayam

keledek yg gile kamera..aku saje nyelit..

model sirap yg paling berjaye..

adik model sirap mencurik sirap beliau

pencopet ayam goreng yg paling kecik..xsedar diri tul

aku dan spek yg dibekalkan oleh bos aku..kikkikik..menahan asap..pedih mate kecilku

pencopet2 ini berbincang untuk merampas sebakul ayam goreng dari aku..

dimane ibu menjual cerite2 yg xbest pasal puterinye iaitu AKU!

p/s: ibu aku sibuk nk kenenkan aku ngn abg perantin...huh..aku da suh ibu pinangkan ntuk aku..tp adekah org tu nk kt aku?aku rase die xbran, ari2 dengar sore aku memekik kejut adik aku...kkkikik

tgh masak masak merah

5 gadis dr sg mulia..
aku yg plg mude dr sume..dorg sume ade yg masih skolah...kikikik

korg tgk muke sape yg paling beriman klu x AKU?

selepas mak aku menjaja cerite puteri beliau yg tersgtla manje ini, beliau pun menyoal siasat jiran2 baru itu...
kami pun menibai sup kaki ayam, sampai kembung perut aku..
lebih kul 12,aku masuk umah n tired gile bah...

p/s: pektis cakap sabah bah...kekekeke

10 comments:

MaszLaVista said...

menjadik ke lauk ayam msk merah tu?sian org ramai kene mkn lauk ko..kekekkeeke ;p

x bleh blah weh aku tgk pic yg last tuh, ade org mlm2 pakai vest..(celopar tol mulut aku nih)

yaaaaa ampon!

rina is pink is sugitani said...

jadi la..
mesti la cun,sebagaimane tukang masaknye..

weh, bebudak tu br blk dr klcc ler...

Kapten Luffy said...

oh... korang tgk wayang x ajak aku.

Fráhÿnx Rõsè :) said...

wahwah sys...meriah tol!
sodapnye aym msk merahh...
lululu~

MaszLaVista said...

aku tukang jaga nasik weh kt umah kawen depan umah aku nie..

Unknown said...

haaaa...apeeeee...ko masak rinaaa...ohw tidakkkkk..aku tak percayeee.....tidakkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkk

rina is pink is sugitani said...

zali - ko xnmpk ke ngok, xjadik..aahahah

farah - dik kene la tgk tukang kaco die..eheheheh

denoso - pebarang nasik..xmen la..kekekek

jm - assuda la xcayo den..
tp semlm ujan jap weh, ibu gwe kate pasal gwe pegang sudip..ahahaah

Khaisya said...

weh,seumur hidup aku xpenah lagi goreng ayam kt umah kenduri kawen..isk..isk..aku ni antisosial sikit..terperap je kat umah..kalo kenduri sblh mak & bapak je aku g.tolong sikit2..betapa teruknye aku..

rina is pink is sugitani said...

aku pun first time.
klu kt umah tu aku goreng siap tutup ngn periuk lg..xsuke tul minyak2 tu tepercik..kikiik

Khaisya said...

ko dh pektis ckap sabah tu..jgn lupa gelang mutiara aku plak..