Wednesday, October 22, 2008

aku nk cite ni

waktu pegi tu, smooth je..sampai kt kampung tekek pun dgn selamat..
2 jam dalam feri, da ler sejuk gile.. tiket feri sorg 35 inggit one way..
yg aku da cam cino bukit, pakai suar pendek je..kekekek
ye ar nak gi pantai kan, xkan nak pakai casual?huhuhu

da la yg de omputih, cino ngn thailand je kt Berjaya Resort tu...hihihi
patutla toilet die xde batang paip..cino kan guno tisu je..huhuhu..
aku gi toilet kt restoran je ntuk projek2 tertentu..de batang paip dan air..
kat sane aku byk tido je dari jalan2..
jauh gile beb...
tu pun, naik kete sewe 50 ringgit die anta sampai taman laut je, pastu aku jalan kaki ke kampung air batang..
letih gak, bepeluh2, da ler tengahari..
beli air mineral, 2 hinggit satu botol kecik...
mahal kan air tioman, kate free duty zone...hahahhah
kalau nak sewe moto 30 hinggit, sejam..
ntahler, maybe aku gi berjaya, klu gi kampung2 lain, murah sikit kot..

so ari ke3, tggu feri dekat 1 jam baru nk sampai..
tu yg aku kaco ko khairul..hihih
kul 2 die sampai, aku da tido dalam kebekuan sume, terjage kt tgh2 laut, feri breakdown lak...
rupenye dorg xisi minyak mencukupi..so tunggu feri lain smpai, berpeluh la duk kt feri tu...
sengah jam tggu, feri sampai isi minyak, enjin lak xbleh setat...amek ko...
sekurg2 sengah jam untuk hidopkan enjin tu..memang gilekan??
perjalanan 2jam jadi 4 jam..
klu gi indon pun da smpai ni.
melake - dumai 3 jam je...
so lepas 2 jam mase kitorg abih cmtu je, naik la feri satu lg smbil menunda feri yg xbleh stat enjin tu, perlahan gile..cam naik beskal tgh laut...
tu yg aku borak2 ngn makcik dari tioman tu, terkezut blie aku kate aku duk berjaya..kekeke
da nak smpai mersing lak, air lak surut...ceh, dugaan tul sume ni..
so tuka lagi naik speed bot yg pelan gak...
nasib ler aku nye beg kecik2...
akhir smpai gak time maghrib kt mersing..
bayangkan dari kul 2 sampai kul 7 aku laut..
da bleh jadi org laut aku pasni..kikikk
gamba tgh laut, nnt aku tepek...

yg aku bengang, patutnye org feri/syarikat kenelah mintak maaf...
da ler service lambat, pastu delay tgh2 laut, buang mase org..
yg aku cian, makcik2, pakcik tu nk balik umah ntah mane2...
balik kl...

time naik speeed boat pun, xde org tggu kt jeti say something..
buat malu je service cmni ntuk org luar..

2 comments:

Anonymous said...

Ferry mana ni? Bluewater Express ke?
kalau Bluewater tu memang la dia kerek sikit sebab dia yang monopoly kat situ

Barang2 memang mahal situ sebab kos pengangkutan kan. Nak buat mcm mana, terima je la

rina is pink is sugitani said...

yup, rase itu je ferry yg de kan...bluewater express..kate free duty zone??hahahahahah
kul spritzer tu bebaloi ar baya 2 ringgit, ni air paip mane ntah...xsedap..hhihihi