Friday, October 17, 2008

wahai nasib..


there i have stori with all of u..

my last garde manger (cold kitchen) chef, chef fadil resign pasal die nk keje kt dubai..

after a year die balik sini..

semalam aku nmpk die jadi pat timer kat sini..

cian erk..
elok2 ko jadi ketue, skg ni ko keje bwh budak2 ko lak..
nasib org, kite xpenah tau..
hujan emas di negeri orang, ujan batu di negeri sendiri..

and this month i saw ramai antar letter resign..temasuk la si lalat tu..
kitorg sikit xsedih..hahahah
terase la sikit die xde nanti, tapi sampai bile nk menanggung orang cmni..

klu shah xde, aku ler yg trase byk..
heh, pasal die je yg aku senang nk buli n die ok..
tapi die ni pun kekadang xtahan..
da carik pun keje lain..
gile pe dorg ni sume..
memang bos kekadang cam cilanat, palat sume..
tapi die bos yg best la bg aku...rock pun rock..
semalam aku br copy lagu mamma mia kt die..kekekek
maybe dorang da bese gaji kecik, tapi aku ni..
da ler first job, klu aku tuka keje pun, tmpt tu boleh ke baya gaji seperti yg ade ni..?
i don't think so...
kt sini aku da cukup mewah..
ok la, cukup la nk tanggung aku, nk baya bil kete, bil tepon, bil tenet, bil freeze, bil insurans ayah (yg ni pelaburan ntuk mase depan)...kikikik
nk foye2 tu xde la sgt kot..aku pun bukan kaki cucuk langit..koke pun jarang2..

buln depan lak aku da increse akunye kopetro...
skang aku da ado 4k dalam tu..kayo makcik..
klu berenti dr kampeni petronas tmasukla convex ni barula dpt duit tu...

2 comments:

MaszLaVista said...

aku pon cam ko gak..
tp kisah aku berlainan..
nnt laaa, aku pinjam idea ko nk tepek kt blog aku
cite psl keje aku lak..
leh share ngan ko..
kisah secretary yg terlampau..
hahahahaha

rina is pink is sugitani said...

aku xde terlampau, tp dr pemerhatian aku je....ihihihi