Thursday, November 13, 2008

Arwah Wani

juz sambungan dr cite ein, arwah ni Bf ein ler..
dorg ni sangat sepadan bagai pinang dibelah 18.. tp syg, Arwah pergi dulu, tinggalkan ein, keluarga, kitorg yg syg kat die..
ein bercinte ngn arwah time ein form 4 xsilap..
hmm, ye la.. aku br abih spm time tu.

still in my mind, bile arwah hadiahkan katak kt ein time besday ein..
org yg excited bg kotak tu adalah aku..
cantik gile la balutan die, pink kaler lagi wrapping paper die, n the best things is kitorg bukak dalam bilik ein..
so bile bukak kotak, dgn kitorg2 sekali melompat katak..
3 ekor arwah beli.. bengong je..
tp memang best moments la time tu...


aku ngn arwah memang rapat bile ckp dalam phone, tapi bile jumpe, asik gado je, sotiap kali ein daten, mesti la aku adekan.. time tu aku rajin gi sepang..
riuh la pantai tu sore kitorg gado..

arwah plg excited bile die beli moto baru.. de sekali die ngn ein tergolek kt seremban, bukan ein yg die selamatkan, moto tu yg die belek lu..siot kan..name pun dak kampung, motor je la yg plg hebat time tu..

i'm still remember, that time in the morning, after sahor..
siti call aku cakap arwah eksiden motor..
so bile aku try call ein xdapat, aku cube lg, smpai la kepagi xbleh gak,aku amek keputusan gi sepang naik bas..
smpai sane, dorg cakap arwah da meninggal..
arwah eksiden, rempuh moto penagih.. time tu die nk gi keje..
kaki die patah, muke die da lain, tapi muke die tenang je..
kesian mak die la, pasal sebulan sebelum tu abg arwah meninggal kt laut bagan tu, pastu adiknye lak, anak bongsu lak tu..
n ade abg arwah sebijk muke die..
memang syahdu gile time tu..
kitorg sume gi umah arwah, tgk bilik die, brg2 die, nangih ko..
maknye tunjuk bekas arwah makan eskrem.. die xpose..
sedih gile, sungguh xsangke arwah tinggalkan kitorg..
yess, die memang seorg kawan yg baik..
sume syg die..
all moments with arwah will keep in my heart forever...

moge roh awah dicucuri rahmat..
Al Fatihah...

5 comments:

Anonymous said...

Al-Fatihah untuk arwah.

Sebenarnya apa aku kaji dan pandang, orang yang baik-baik ni Tuhan sayangkan dia dulu.

Mana yang yang masih ada macam kita ni, beringat-ingat lah.Masih ada lagi ruang.

rina is pink is sugitani said...

yg tinggal ni sume jahat ke nakal??kikiki

Anonymous said...

Hahaha, itu sendiri mau kena fikir la.
Muhasabah diri itu penting :)
Tapi betul, orang yang baik ni disayangai Tuhan.
Ramai yang macam tu selalunya pergi dalam usia yang muda.

Khaisya said...

yg tinggal ni Allah bagi kita peluang utk tingkatkan keimanan diri..tp mcm x sedor2 plak..hahaha..ape pun sma2 la kita berubah..dr jahat kpd y baik..sekian sj dr sy yg hny mempunyai iman senipis kulit bawang...

rina is pink is sugitani said...

yo la..sy insaf.. jumaat ni..