Tuesday, January 6, 2009

atas desakan kerul


yg menyuruh aku membuka entri yg khas untuk beliaw..

kawen ye kerul..
as of kerul punye blog..

musim hujan, musim perkahwinan sudahpun berlalu.
make bermulelah tema back to school..
tapi bile kite mengungkapkan kate2 perkahwinan..
semua org menginginkannya?
huh, gile ke, sape yg xnak kawen..ai like..ahahaha
Nabi xsyg taw korg xmo kawan..hihih
cume bile masuk bab perkahwinan kite bahagie ke x, itu kite xdapat ramalkan..
untuk berkongsi dgn seseorg untuk selame2nye yg seperti kite arapkan bukannye mudah..
bukan kerje senang..
ye la, mule2 mesti la seronokkan, kawen..
aku da kawen..ahaaha
senyum smpai telinge je ari2, tapi ade masenye kite perlukan waktu untuk bersendirian..
bukan maksudku untuk pergi jauh, cume mase untuk melapangkan pikiran, lepak bersame kengkawan..
boleh la nk huha2, tapi kene la ade limitkan..
xcam zaman kite bujang..
tanbah lagi kaum wanita.
banyak yg mereka perlu korbankan untuk mase depan mereka..
sometimes ade yg kene berenti keje kerna menjage anak2, tp ade gak org yg kene kerje, dan malam pun kerje gak..hihih
so bile mase untuk si isteri itu berehat?
yg lelaki, balik umah, tye syg da masak..?
ape perasaan kite wahai pempuan bile dapat laki cmni..
aku teraajang balik lagi aku tu..ahahaha
ingt aku maid die ke...kaaakakak
dari pemerhatian mate kecilku, aku xpenah tgk bapak aku angkt pinggan yg beliau makan, hatta, untuk segelas air suam, kene ibu or anak2 yg amekkan..
aku respek paklong aku yg boleh wt keje rumah, yg membantu maklong aku, xkire penat dan waktu..
salute beb..
so for me, da berkawen, da mendirikan rumahtangge, xkire dgn pasangan pilihan ati atau ketentuan famili, same je..
bertolak ansur itu penting..
sikap mengalah kene ade..
jgn tanam perasaan ego tu..
mengalah untuk kebaikan bersame, ape salahnye..
lagipun mengalah xbeerti kalahkan..
itu kepuasan abadi..

yg lelaki, silelah ringankan tangan ntuk membantu isteri.
ingt, sekali anda membaya duit antaran, bukan selamenye kami yg perempuan menjadi hambe abdimu...hahaha


time bercinte boleh manje2, pas kawen xkn xde da?

21 comments:

Khaisya said...

entry ni xde kaitan dgn aku..harap maklum..hahaha...hidup pas kawen tu 2 2 pihak kene main peranan..yg aku mksdkan adalah sebelum kawen..atau dgn ertikata yg lebih terdesak "pencarian jodoh"..hahaha..terdesak ke aku??rasanye tak..mgkin ini terdorong dgn peristiwa yg berlaku beberapa hari lepas..bila diri rasa tak dihargai..

tapi, kan rina..aku sungguh kagum dgn mak ayah kita...huhuhu..

rina is pink is sugitani said...

ape yg terjadi beberape ari lepas?

Khaisya said...

cek entry terbaru aku..

Anonymous said...

hantaran mahal sangat, sebab tu kena buat keje lebih sikit... hahaha

lain kali letak la amaun yang berpatutan & tidak membebankan, sebab yang penting kehidupan lepas berkahwin

kalau lepas kawin dah papa kedana, camno?

rina is pink is sugitani said...

kerul - da masuk.da komen

jeno - tp klu bini same2 keje, laki pun kene la tolong bini wt keje umahkan..
bilik, katil nk share..umah xbleh ke tolong share, tolong kemas..
lenla klu surirumah..cun la, bleh duk umah dediam, xyah wt keje rushing2

Anonymous said...

Hahaha. Sebenarnya takde kaitan pun dengan hantaran.

Life lepas kahwin mcm tu sebab apa? Hmm tak tau nak kata sebab apa.
Mungkin cara didikan mak abah & life dirumah pun ada faktor jugak, kalau dah dibiasakan, di manjakan, ada kemungkinan dah kawin nanti takleh nak berdikari.

Tu yang asik bini je buat keje rumah

rina is pink is sugitani said...

klu dpt yg ok, ok ler..dpt yg xok, nasib la..ahahah

Anonymous said...

ha psl ni kan..aku pun setujuk jugak..
eh is3 br blk keja..
baru je nk duduk rilek2 kejap..
si somi dh tya..
x msk ke..?
wahhhhhhh banyak cantikkkkk..
sama2 keje.. sama2 penat..
sabaq la.. lain la klu tlg sama..
ni hampeh...

zie

Anonymous said...

aku mmg setuju ngan ko ni pink..
lainla klu si is3 tu suri umah..

plg x tahan..
sal anak2 pun nk lps tgn..
ish..x boleh aku.. tajuk ni..
byk nk komen ni.. mwahaha

zie

Anonymous said...

[sekali anda membaya duit antaran, bukan selamenye kami yg perempuan menjadi hambe abdimu...hahaha]

btw..aku x rs duit hantaran ni sbb
knp somi perlu buat is3 mcm hamba..
khutbah ms nikah pun dh di beritahu..
yg lelaki nk eksyen lelebih pesal..?

aku debik kanggg..

zie

Anonymous said...

ek korg lelaki kt blog ni..
korg x mcm tu kan..?
ni aku kata yg kt luar2 sana nun..
mwahahhaha

zie

Anonymous said...

lg 1..
aku hrp kerul..
ko jgn x kawin tau..

mwahahhaha...

zie lagi..

MaszLaVista said...

hidop pas kawen yg pntng kena byk sbr
dugaan dan godaan x sama mcm zaman bujang
kene selalu tolak ansur <--stetmen dr seorng yg telah berkawen

rina is pink is sugitani said...

zie - hang napa, smpai 5 6 komen hang kt sini..ahahahaha..gile statement...
itu dr ape yg aku nmpk depan mate...

denoso - hhihi..here the real...ahahahah

Anonymous said...

MWAHAHHAA..
aku kan gila koser..
wakakaka..
amik ko..

btw.. aku rs cm komen sikit je..
sama nyamar jd aku tu..

mwahahhaa..(x nak ngaku.. ekeke)

zie

rina is pink is sugitani said...

hang memang da lame gk..barutaw ka??

Khaisya said...

mak aihh...komen berjela2..baik bukak entry je...

rina is pink is sugitani said...

kawan sape..kawan ko la tu...

Khaisya said...

kawan ko jugak..aku rs dia komen byk2 tu nk test lepas ke tak komen dia tu..hahaha...mandai je aku nih..

Anonymous said...

mmg mandai2 jek..
aku agak dah..
msti aku kena suh buka n3 sendrik..
mls la.. ekekee..

aku mmg nk post byk2 la..
apa la kerul ni..
ekekeke

zie

rina is pink is sugitani said...

weh korg..bukak entri la weh....ahahahaha

hangat jugak topik kawen aku ni..so aku nk kawen..ahahahaha

kawen dgn sapa?
dengn anak raja..
oh mama, aku mau kawen..
kawen dgn sapa, dengan sapa saja..ahaha