Wednesday, January 14, 2009

ayahku

ahaha..
bederet2 lak luahan ati pasal familiku..

bapak aku ni, ish ape erk nk cite...ahahah
he's the real man for me..
how to start erk..
seperti org len, ayahku bukan la manusie perfect..
die panas baran..
yg sangat2..
xterkawal gitu..
beliaw kelaka, tegas, siyes kekadang...
dan paling penting, die akan dapatkan ape saje permintaannye, especially me..
aku memang anak ayah..
manje yg teramat2 skang..
dari kecik smpai skang.....
tp jgn xtau, manje cmne pun, klu wat salah, kene bantai tu, tetap kene gak..

silap ayah bile die terlampau manjekan ibu ngn pelbagai kemewahan..
ye lah, org beniage nikan de pasang surut..
ibu yg xpenah dpt erti enjoy dari familinye terbuai dgn keseronokan duniawi, hingge la menjerut diri sendiri..
bergaduh hak masing2...

tapi yg aku eran, nape xcerai je klu rase xsepahaman..
penah mak aku gi skolah jumpe cikgu aku, xbagi bapak aku jumpe aku..
rupenye disebabkan harta, rumah sewe yg ayah buat ntuk kitorg dan xnak bepisah ngn anak2, make xde la proses penceraian itu..
bile kami disakiti melihat kedue2 org tueku tidak bahagie, aku hanye mampu berdoa, aku rele perpisahan itu jika itu jalan terbaik, tapi apekan daye..
beperang la dunie ke 4, 5, 6 tapi mereke tetap begitu..
bile ego masing2 dikuasai hati dan otak, kami yg sering menjadi mangse melihat mereke..
nasib time tu aku kecik lagi..
klu besa ni, memang aku kuar je dari rumah tu...
dan sekarang aku baru je taw, rupenye bukan mak aku dan kak ana je yg bemadu, ade lg sorg kt indon, anak 3 lagi ko..
wah, hebat tul bapak aku ni..
kitorg xpenah tau..
bile terjadinye kes itu, kami sedar, bukan kami tertipu, ibu dan mak tiriku pun same...
dan aku mempunyai adik2 yg len, sebape tapi xseibu...
bukan 1, tp 3..
pernah aku mintk untuk melihat rupe adik2 ku itu..
tapi bapakku xbg..
xpenah sekalipun..
bg beliaw, itu sulit...ahahaha
siotkan bapak aku?

itu hak diekan, lelaki...
kuase ditangan die..
die mampu, aku sbg anak xbleh la nk membantahkan...
cume bile melihat mak aku yg kekadang sengsare ngn bapak aku, timbul rase kesian..
especially bile time kekeringan, barulah die menyesal kawen ngn org indon itu..
org yg xbepelajaran itu..
ntah pape mak aku ni..
sebab tu la mak aku ni mate duitan, xnk aku hidup sengsare cm die..
huh, aku bukannye mate duitan cam mak aku tu, cume aku xmo idop susah...
cuz aku nmpk bapak aku berusaha ntuk tingkatkan ekonomi die, untuk anak2 die..
xde la cam seseorg itu..
asik dengan dunienye yg dipikirkan die sudah sampai di comfort zone..
bukan nk menghine, jikalau bukn kite yg brusaha ntuk diri sendiri, sape lg yg akan membantu?

dan satu je aku bangge ngn bapak aku, even die penjenayah ke, tukang kebun ke, aku bangge dengan beliaw cuz die satu2nye bapak aku..
xkan ade org len yg akan menggantikannye..
the best father in the world..
n i love him so much..
n proud to be u noti daughter..
sori dad, xsempt nk further studi cuz keadaan yg mengizinkan..

p/s: aku syg mak aku jugak taw

2 comments:

sparkystar said...

inchik sparky tak tahu nak ckp mcm mane,bdoa n trus bdoa okehh smoga smua nye baik2 blake..tak de pkara yg tka diingini blaku..

Khaisya said...

yg penting buat baik kat mak ayah..itu je tugas kta sebagai anak..kalo kta xdpt menegur secara lisan..cr lain pun boleh gak..iaitu berdoa..Allah maha Besar.