Monday, January 12, 2009

hari sabtuku_part 2

baliknye dr spital, kak lien nk berurut kt rumah aku..
so abg rashdan bwk keteku balik, so aku n kak lien naik kete beliaw ke gombak..
berurut la kak lien di rumahku, dan nenek limah yg mengurut kak lien..
nenekni nye mak la yg sambut aku lahir lu..
kirenye aku orang asli gombak la..
bukan org asli batu 12 tu...huhuhu

penatnye tgk kak lien berurut, ngn aku2 sekali kene bencane angin kak lien..ahahaha
xpadan kecik kak lien ni..hihihi

fyi, kak lien la dak opis pertame yg ku bawe balik kerumah....hihihi
siap tgk lagi bintang2 aku di syiling bilikku..
yg len2 tu, anta balik je...
xpenah lagi singgah kerumah..
ntah, susah la aku nk campokan hal opis ngn personal..hihihi
tu yg xbyk kawan kot..
berlagak rupenye aku ni..

abih berurut, next destination, koke...ahahah
aktiviti mengabihkan boreh la, po laie..
so kerumah abg rashdan lu ntuk mengambil beliaw, kete aku parking rumah beliaw dan sebelum itu, kami mengisi dulu perut yg agak kelaparan...
xabih lak aku makan...
memule nk gi ampang park,full la pulak..
dorg ni lak xnk tunggu, so grak la ke qualiti hotel untuk ke e-box..
kt sini xbest sgt, tp malas nk besesak.
so layankan je la..
xtvt disertai jeno dan tepung ini mencapai kemuncak tepat 12.40 pagi..
so next destination, pulang kerumah masing2 ler..

aku meneruskan perjalanan kerumah abg rashdan mengambil keretaku dan melalui sentul..
boring, byk trafik lite..
smpai je dirumah, terlihat atukku menghidupkan lampu depan..
aramak, kantoi la plak, kul1 baru sampai umah..
keluar je dari kerete, atuk memanggilku..adeh..cuak ni..ape nk gitau ni..hihi
atuk: ari mane?
aku: kuar ngn kawan tuk..
atuk: yg tadi ke?
aku: aah..
atuk: tau x, angah masuk spital...ibu gi anta
aku: (fuh, lege)...ye ke.. bateri fon kong tadi..xtaw la..

ternampak lak iwan pun baru balik dr umah..
iwan: ko dari mane rin?
aku: lepak ar ngn kengkawan..bateri fon xde..
iwan: (membebel sendirian...)..ape la, tepon xdapat2...

kemudian terlihat lak nenek dan umi duk diluar..
aku masuk kerumah dan mencharge bateri..
sekali msg masuk besepah2..
humaik aih...
dan aku menelepon ija ntuk pekembangan terkini..
angah aku pun selamat masuk wad, dan ibu tepakse la mengantar makngah dan anak2nye kerumah mereke, di sri gombak..
so sempt la aku borak2 ngn umi ngn nenek..
time tu kul2 pagi..huh..
cam xde pape je.
dan selepas beberape ketike, masuk kerumah smbl menunggu ibuku..
dan sempt beborak dgn org itu dan ein...
da ler ein, xmo call ko anta repot lg da..(selamat jeno)
my bill phone da over limit ni..huwaaaa...

sekembalinye ibu, aku meneruskan agendaku iaitu membace novel..
sehingge ayat yg terakhir, aku pun tidur diulit lena yg panjang hingge ke petang..aahahaha

2 comments:

Anonymous said...

Mereport apa lagi ni? Ada berita lagi ke? Hahaha

rina is pink is sugitani said...

ade..byk..tp pas awak tensfer xde la..hihihi