Wednesday, January 14, 2009

ibuku

panjang la plak entri tadi..
so kt sini aku nk cite pasal mak aku je...

ape yg aku taw, mak aku xpenah nk rase die da tue..
xsedar dirikan?
smpai skang mak aku free hair..
tu pasal anak die pun same..ahahaha
adik aku je yg pakai tudung..

mak aku, aku akui die memang best skang la..
dulu gado je..
sporting, rock, ati mude...
tapi aku sakit sgt ati ngn die..

time die gado2 ngn bapak aku lu, aku xtaw la mak aku de affair ngn org len ke x..
tu aku xtaw pasal dulu aku memang xrapat ngn die..
tp aku rase die ade seseorg cuz time tu klu de call dr seseorg sore lembut je, tp ngn kitorg..
cam firaun ko..
sedih taw bile mak sendiri wat cmni..
penah time kecik2 aku rase nk bunuh diri..
aku tekup ngn bantal muke aku..
lame2 aku lemas lak xleh napas, aku buang bantal tu.
cancel la aku nk bunuh diri...hihi
tapi byk kali la aku nangih pasal mak aku ni..
takat penyapu, hanger, tali pinggang tu, bese la bg kitorg..
mak aku pemarah orgnye..
mate duitan lak tu..
rase nk sepak je.
nasib mak aku..

dulu tu lantak la..
cite lame..
nk diungkitpun sudah jadi sejarah..
so aku cite yg skang je la..

aku yg meletup ni pun xde skandal, tp mak aku teror..
hebat..
aku xtaw la ape yg mak aku pikirkan..
yg aku taw, die rapat ngn 2 org laki..
sorg name die usop, 50 lebih..
orang perak, gigi jongang, skg 1 gigi da xde..
sakit jantung...
dude anak due,2 due2 pempuan..sorg da kawen, sorg studi lg..
dulu die nyewe rumah aku..
tul2 sebelah umah..
memule tu aku ok lagi ngn org tue, tp bile ade je kenduri ke, hal ke kt umah aku, nenek aku, mesti ade org tue ni..
ade skali aku dgr nenek aku puji usop ni..
bagus usop ni..
apsal la xdpt menantu cmni..
aku yg dengar, bengang la kan..
pasal nk samekan org tue yg nyibuk tu ngn menantu2 nenek aku yg len especially bapak aku..
n now, usop da duk jauh sikit dr umah aku..
xjauh pun, wangse maju je..
smpai skang aku xbleh nk pandang muke usop ni...
dan die pun memang xmalu, rajin je dtg umah..
memang la die boleh diarap, especially pinjam duit..ahahaha
tapi klu tgk muke die, aku nyampah taw..
bapak aku penah jumpe mak aku ngah borak2 mesre kt belakang umah ngn usop..
wtf, mak aku pun xsedar diri tu..
usop pun same..
xpadan gigi mancung..
dan de skali aku penah kaklong, anak usop ni cakap kt adik die, gitau mak tiri ko (iaitu mak aku) something ler..mende aku xhingt da..
berbirat telinge aku dengar...
apehal lak mak aku jadi mak tiri dorg..
korg langkah mayat aku lu klu mak aku nk kawen len..
smpai skang klu usop dtg, aku masuk bilik, even die buke pose kt umah pun, aku masuk bilik aku makan..
dulik ape aku..
xmalu tul klu org2 tue becinte ni..aku mencikkkkkk

lg satu yg aku taw, pakcik ujang..
ni lak, mak aku kate, anak angkt nek bedah..
so kenal time kecik2 la..
pastu terjumpe kt kenduri kt umah sedare..
so dr situ bebaik..
si ujang ni lak, pun cm usop..
suke noo lepak ngn mak aku..
mule2 aku ok, tp lame2 aku tgk gamba die dlm phone mak aku, wth die wt dlm hp tu....
tau la hp tu die yg kasik..
nk kasik, kasik la yg mahal...
aku lagi bengang,
n api endon penah didatangi bini ujang..
carik mak aku..
mak aku xpenah serik la..

sakit ati taw klu jumpe mak cmni..
tapi mak aku masak sedap..hihihi

aku byk kali tego die, tp mak aku ni..
adeh, xpadan tue..die ingt die cantik ke?

ibu, ibu tau x, ibu da xpegang tittle ana kubing tu..
ibu skang da jadi ana kingkong..
sedarlah wahai ibuku..
kami xnk ibu jadi ustazah, cume kami nk ibu jadi isteri, ibu yg setie..
bukannye kuar dgn jantan len membabi bute..

kitorg xpenah marah ibu nk gi mane pun.
tp pls la, jgn la kuar ngn laki2 len..
pikirla perasaan ayah tu...
perasaan keluarge ibu..

aku pasan mak aku satu je..
die ni klu kuar ngn kitorg adik bradik atau atuk join, mesti die asik nk merengus je..
sikit2 nk marah2...
sikit2 nk hangin..
pastu sume nk cepat..
xbleh lmbt..
tapi klu ngn jejantan die, humaik aih..xhingt..
lombut ngalahkan puding weh..

dan baru je semlm die ngamuk...
sebelum begerak menganta api, die ngamuk suh kitorg gerak cepat, die xnk atuk ikut..
beselah kuar ngn org tue, lecehkan..
dieni xbleh langsung..
aku xdpt bygkan klu kitorg lak buat die cmtu bile die tue..
sian atuk aku tu..
memang slumber je aku jawab...
kelam kabut sgt nape..?
klu ngn usop, mesti xmarah2kan...

dan dalam kepanasan menunggu org dipejabat pos bukit beruntung, aku menyound beliaw..
ibu ni perengus kan..
sikit2 nk marah..

mulut aku memang laser ko..ahahaha

7 comments:

Unknown said...

ermmm....

rina is pink is sugitani said...

da penat tahan diri..

sparkystar said...

waluapa pn dia ttp mak kamo kan,syurga dibwh tpak kaki ibu slgai kamo tak khwin..biar la dia bina jalan hdup dia sndiri jika itu yg leh wat dia bhagia..kt hanye mampu mnasihatinya jek,tak kan nak bantai lak..derhaka okeh!!!
sabar jela,mgkin ada hikmah disebalik kejadian..tabahkn hati mu,jgn penah mgalah n ptus asa okehh..tuhan sntiasa mlihat kt

Khaisya said...

btl kata sparky tu..bykkan berdoa gak..Allah bagi kta ujian mcm tu sbb Dia tahu kta mampu menghadapinya..sbb ko kuat..mane mungkin Allah bagi dugaan pada sesuatu yg kita tak mampu..Allah Maha Mengetahui...

MaszLaVista said...

berani mati ko wat stetmen ttg ibu kan?? tapi disini lah tempat kite meluahkan kata2 kan..

rina is pink is sugitani said...

razlan - thats why kami xboleh bekate2 ape kepade ibu kami lan..tp tidakkah dayus anak lelaki itu bile melihat ibunye melakukan kemungkaran...

kerul - yup.. its' never ending for us...

denoso - ade aku kesah.mak aku bukan masuk blog aku pun..ahahaha

rina is pink is sugitani said...

aku terbace blog ko, tu yg aku tirngat kt cite mak aku...masing2 sejarah masing2, cerite masing2..
tapi kesannye pade kitekan?