Sunday, January 25, 2009

puaka niyang rapik

die seorg perempuan biase..
yg xberape cantik, tapi dikurniekan mulut berpuake...
yANg banyak mengaburi mate kaum lelaki, tapi tidak pade perempuan..
perempuan yg bisa die lumpuhkan hasrat mereke..
sungguhku tidak paham, mengape die bersikap begini..
die tidak suke melihat seorg perempuan mempunyai kelebihan darinye, dimane mereke lebih disenangi, dikagumi kaum lelaki..
make disitu die akan menggunekan mulut puakenye menaburkan fitnah yg xpenah abis...
dan perempuan2 lain tidak pernah mengendahkan die, tapi die, xpenah beputus ase untuk menjatuhkan mereke..
why should have people like them in this world?
kerje Tuhan, itu yg kite xpenah tau..
mereke ini menjadi warne kepade kehidupan semua manusiakan...

ok, berbalik kepade puaka niyang rapik...
setakat ini, die xberjumpe lagi dengan org yg boleh melawan die...
tapi tidak dgnku..
bagiku die bukan masalah untukku, hanye secebis virus yg boleh kuhapuskan...
bukan berlagak, orang macam ni, bukan tandinganku..
kecuali bile die da menggunekan kuase setan, aku redha, aku menyerah kepade Allah yg Maha Besar..
aku berserah padaNya..
moge aku dan kawan2ku tidak menjadi mangse die yg seterusnye...
bile die buat taik, tau la aku mengerjekan die...
idup ini hanye sekali...

No comments: